בקרת כניסה במקומות עבודה – למה זה טוב?


החשיבות של בקרת כניסה

מקומות עבודה רבים משתמשים במערכות זיהוי על מנת לבקר על הכניסה למשרד, למפעל, או למקום העבודה. קיימים סוגים שונים של מערכות זיהוי אשר יכולות לכלול מערכות הנפתחות באמצעות תג עובד, קוד כניסה, זיהוי ביומטרי, ועוד. לא משנה מהו סוג המערכת וכיצד נעשית הבקרה, אבל בשורה התחתונה חשוב שתהיה בקרה. בקרה זו מגבילה את הכניסה לאנשים שאינם מורשים ובכך מהווה כמעין רצועת הגנה מפני פריצות, הפרעות סדר, ומפני גורמים לא רצויים. כמו כן, בקרה זו מאפשרת מעקב אחרי שגרת היום והעבודה של העובדים ווידוא כי העובדים מגיעים ויוצאים בזמן, ולא יוצאים להרבה הפסקות לא מקובלות במהלך היום.

מתי ואיפה צריך להתקין מערכת בקרה?

·         עובדים שעתיים – מקומות עבודה רבים משלמים לעובדיהם שכר שעתי. בכדי לא להסתבך עם שעוני נוכחות ולבצע בקרה כי העובדים אכן מעבירים כרטיס בתחילת ובסוף כל יום, ניתן להשתמש בבקרת כניסה המשלבת שעון נוכחות. כך, העובדים לא יכולים להיכנס למפעל או למשרד מבלי להעביר כרטיס, מאחר והעברת הכרטיס מהווה תנאי הכרחי לכניסה לאזור העבודה. כמו כן, מערכת זו מאפשרת בקרה גם על שעות ההפסקה של העובדים, ווידוא כי הם אינם חורגים מכמות וזמן ההפסקות המקובלים.
·         מפעלי ייצור שונים – ישנם מפעלים שונים אשר הכניסה עליהם יכולה להיות מסוכנת מאוד עבור זרים. מפעלים אלו יכולים לכלול מפעלי תעשייה כבדה, תעשיית כימיקלים, תרופות, מוצרים ביולוגים, ועוד. בקרת כניסה במפעל מונעת כניסה של אנשים לא מורשים לתוך חלל הייצור ובכך מונעת את הסיכון של כניסת גורמים לא מורשים.
·         בתי חולים – בבתי חולים ישנם אזורים כמו מעבדות, חדרי תרופות, או חדרי ניתוח וטיפול, אשר אינם פתוחים לקהל הרחב. התקנת בקרת כניסה בחללים אלו תמנע כניסה של מטופלים, משפחות, ואנשים אחרים שאינם מורשים, ולא תסכן את הזיהום של האזורים האלו, לקיחת תרופות וציוד רפואי, ועוד.
·         צבא ותעשיות ביטחוניות – בכל הנוגע לעולם הצבאי והביטחוני יש צורך בבקרת כניסה ברמה גבוהה ביותר. מאחר ותעשיות ביטחוניות וצבאיות עוסקות בעניינים מסווגים ביותר, חשוב למנוע כניסה של גורמים לא מורשים וגורמים זרים לתוך הבניינים השונים ואתרי הייצור השונים. בקרת כניסה מתוחכמת תאפשר שמירה על הסודיות והסיווג הגבוה של המסמכים, המחשבים, והמוצרים השונים שנמצאים באתרים של התעשיות הביטחוניות.

מערכת שונה לכל מטרה


יש יותר ממערכת בקרת כניסה אחת בשוק, וניתן למצוא את מערכת הבקרה המתאימה עבור כל עסק, מפעל, משרד, או מרפאה. התאמת מערכת הבקרה לפי הצרכים של מקום העבודה תעזור ליצור סביבה מבוקרת יותר, אשר תאפשר לעובדי החברה להמשיך להתנהל בשגרת יום טיפוסית ורגילה. כמו כן, המערכת תסייע בהגנה מפני כניסת אנשים לא מורשים, ובשמירה על מהלך יום עבודה תקין, ללא הפרעות חיצוניות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

קורא כרטיס חכם

הרצאה בכנס ככלי לשיווק עצמי